ایمن گستران البرز الکترونیک

معرفی و اشنایی دوربین مداربسته و دزدگیر و جک درب در هشتگرد

معرفی و اشنایی دوربین مداربسته و دزدگیر و جک درب در هشتگرد

این سایت برای معرفی دوربین مداربسته و کارهای انجام شده توسط مهدی کلانکی می باشد .
برای گرفتن مشورت و تعمیر و انجام پروژه های دوربین های مداربسته در هشتگرد ، دزدگیر ساختمان (سیستم اعلام سرقت) در هشتگرد ، جک درب در هشتگرد ، کرکره برقی در هشتگرد و پسیور شبکه در هشتگرد از طریق زیر ارتباط برقرار کنید


مهدی کلانکی

ایمن گستران البرز الکترونیک


09364947268 - 09108512951


 

برای راه اندازی یک پروژه دوربین مداربسته چه چیزهایی را می خواهیم

 

مهمترین و اولین کار برای شروع یک پروژه ایجاد نقشه اولیه از محل و جایابی دقیق و مناسب دوربین مداربسته است . برای جایابی دوربینها در نقشه باید مسعت دید دوربین ها محل های مهمی که مدنظر مشتری و یا پیش فرض باشد (در خانه ها در ها ورودی و دید کامل پارکینگ و در مغازه دخل و در ورودی پیش فرض های مهم برای جایابی دوربین های مداربسته می باشند) را باید در نظر گرفت. می توان با استفاده از نرم افزار ها برای سیستم عامل های گوشی و کامپیوتر به کشیدن نقشه و جایابی دوربین های مداربسته اقدام کرد که می توان نرم افزارهای IP  Video System Design Tool ، CCTV Design Tool و ...  اشاره کرد.

 


دومین جزء یک پروژه خود دوربین مداربسته است
دوربین مداربسته انتخاب شده برای پروژه بسیار مهم است که باید با شرایطی که می خواهیم نوع دوربین مداربسته را انتخاب کنیم . دوربین مداربسته ها به دسته های مختلفی از نوع کارکرد ، اراسال اطلاعات ، شکل ظاهری و ... تقسیم بندی می شود.
از نظر نوع انتقال تصویر
1- دوربین های مداربسته  IP = دارای کیفیت تصویر برداری بالا و ارسال اطلاعات بر روی کابل شبکه و افت نداشتن کیفیت در انتقال تصویر
2-  دوربین های مداربسته کواکسیالی = دوربین هایی که انتقال تصویر بر روی کابل های کواکسیال RG انجام می دهند که دارای مدلهای متفاوتی است که هر کدام ویژگی های خود را دارد ( analog,VCI,AHD,turboHD,HD-SDI و ..)

همچنین به دو گروه
1- دوربین های مداربسته بی سیم
2- دوربین های مداربسته با سیم
از نظر شکل و کارایی دارای دسته های متفاوتی است که مهمترین آنها به عبارت زیر اند
1- دوربین های مداربسته بولت که شکل آنها را در عکس بالا می بینید. این دوربینها مخصوص نصب در محیط های بیرونی و بر روی دیوار می باشند و معمولا ضد آب و ضد ضربه می باشند و برای نصب بر روی دیوار تعبیه شده اند
2- دوربین های مداربسته دام که شکل ظاهری شبیه حباب دارند  و مخصوص نصب در داخل ساختمان می باشندو معمولا بر روی سقف نصب می شوند.
3- دوربین های صنعتی ( البته به C - mount camera هم معروف است) دوربین های بدون دید درشب و به علت نویز پذیری بسیار پایین در مراکز صنعتی استفاده می شود و معولا همراه با یک باکس نصب شده و یک لنز بر روی آن نصب می شود.
4- دوربین های اسپید دام یا اسلو دام   که از خانواده دوربینهای دام می باشد که به آنها دوربین های مداربسته PTZ نیز می گویند که دارای موتور داخلی برای حرکت دوربین می باشند و به خاطر داشتن موتور داخلی گرانقیمت هستند و یکی دیگر از ویژگی های آن دید در شب بالا و زوم بسیار بالا (گاها تا 100x )  می باشند.
5- دوربین های پارنوما که از جدیدترین تکنولوژی های موجود در باز است که تصوی 360 درجه ای را در اختیار قرار می دهد و معمولا آن را به 4 قسمت  برای دیدن در دستگاه تبدیل می کند این دوربین های به دوربین چشم ماهی مشهور است
6 - دوربین های رو میزی که معمولا از تکنولوژی بی سیم و IP استفاده می کنند و حافظه SD کارت بر روی آن نصب می شود.
 البته دوربین های متفاوت دیگری وجود دارد که می توان به پین هول ، مینیاتوری ، کیوب و ... هستند که حیطه کاری کمی را پوشش می دهند.

 

 

سومین جزئی که برای یک پروژه لازم داریم دستگاه ضبط یا XVR دوربین مداربسته است .
برای دیدن تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته به این دستگاه ها لازم داریم که به دستگاه های دوربینهای مداربسته کواکسیالی DVR و برای دوربین های مداربسته IP دستگاه های NVR می گویند. امروزه دستگاه ها معمولا هر دو نوع رو ساپورت می کنند و به آنها XVR می گویند . کار این دستگاه ها به غیر از دریافت تصویر و نمایش آنها ذخیره سازی و انتقال تصویر  است که معمولا ورودی های صوت را هم دارند و زمانیکه به میکروفن نیاز داریم می توانیم از آنها استفاده کنیم  که البته بعضی از دوربین ها میکروفن داخلی دارند که در پست های بعدی در این باره صحبت خواهیم کرد.

 

 

چهارمین جزء را می توان آداپتورهای یا منابع تغذیه نام برد.
به دلیل آنکه دوربین های مداربسته به یک ولتاژ 12 ولت DC و معمولا 2 آمپر (به جز بعضی از دوربین های مداربسته PTZ که مستقیما به ولتاژ شهر یا به 24 ولت وصل میشوند) نیاز دارند .امروزه به دو صورت معمولی که دارای 2 آمپر خروجی برای هر دوربین می باشند یا یک منبع تغذیه صنعتی که 5 آمپر 10 ، 20 و حتی 30 آمپر در خروجی دارند.

 

 

پنجمین جزء از اجزاء فیش های مورد نیاز است که فیش های تصویر و آداپتوری می باشند. فیش های تصویر را BNC می گویند که شاکله ای شبیه فیش آنتن دارند.

 

 

 


 
یکی از مهمترین اجزائ کابل است که بسته به نوع IP و یا کواکسیالی می توان آنها را در پروژه انتخاب کرد . کابلها معمولا به دو صورت ترکیبی (برق و RG کنار هم) و یا جدا جدا استفاده شود و در دوربین های IP هم اگر دوربین های و دستگاه ها به POE مجهز باشند فقط کابل شبکه و در غیر اینصورت از کابل برق هم استفاده می کنند . برای انتقال برق دو حالت را می توان در نظر گرفت اول اینکه برق 220 را به نزدیک دوربین ها برسانیم و سپس با آداپتور دهیم که در اینجا سطح مقطع حداقل 0/75 بهتر است استفاده شود و در بعضی مواقع 12 ولت را مستقیما به دوربین می رسانیم که سطح مقطع 0/5 هم می توان مورد استفاده قرار داد. استفاده از کابل های تصویر با کیفیت می تواند در کیفیت تصویر انتثالی به ما کمک کند. البته در کابل های تصویر محدودیت متراژ هم داریم که برای RG ها در مدلهای متفاوت از 100 تا 800 متر و در شبکه حداکثر تا 90 یا 100 متر می توان برای هر دوربین کایل کشی کرد که در صورت فاصله بیش از حد می توان از تکرار کننده های استفاده نمود.


اجزاء دیگر که درپروژه استفاده می شود بیشتر به عنوان زیباسازی و راحتی کار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال باکسها که در کنار دوربین ها برای قرار دادن فیش ها و آداپتور درون آنها استفاده می شود تا در زیر نور آفتاب و باران پوسیده نشوند، داکت ، ترانک و فلکسی هم برای جمع کردن و جلوگیری از خط و خش افتادن رو کایل ها و نویز نیفتادن بر روی کابلها استفاده می شود، رک هم برای قرار دادن XVR ها درون آن و جمع کردن کایل ها و ظاهر بهتر مورد استفاده قرار می گیرند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dom CCTV ,Bullet CCTV, IP CCTV ,C-mount CCTV , PTZ CCTV , Slow Dom CCTV , Speed Dom CCTV , RG
Cable,BNC,Adaptor
 
 
 
 

 

مشاوره و بازدید از محل رایگان
نصب و تعمیر با ضمانت

 

ایمن گستران البرز الکترونیک 


09364947268

09108512951

 

مهدی کلانکی

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی